Tips van de expert: zo zorg je voor winstgevende hotelarrangementen

Voordeeluitjes.nl, de kampioen in arrangementen, heeft jarenlange ervaring met het aanbieden van meerdaagse hotelarrangementen. Zij weten dat arrangementen voor zowel de gast als hotelier een groot voordeel kunnen bieden. In dit artikel vertellen zij alles over hoe jij je revenue kan verhogen met behulp van arrangementen.

 

Waarom zou je een arrangement aanbieden i.p.v. alleen een overnachting?

Toeristen zoeken in deze coronatijd naar een aantrekkelijk hotelarrangement in plaats van alleen een overnachting. We zien deze tendens in heel Nederland, maar ook in België en Duitsland. Het lijkt alsof men compensatie zoekt voor het feit dat een vakantie in het buitenland er even niet in zit. ‘Dan onszelf maar extra verwennen’, denken ze, ‘met bijvoorbeeld een inbegrepen diner tijdens het verblijf, een dagelijks lunchpakket, een leuk vaartochtje of een fles wijn op de kamer’.

Dit zijn de drie redenen om een arrangement aan te bieden aan jouw gasten:

1. Allereerst om de hotelgast tegemoet te komen. De vakantieganger gaat de laatste tijd overduidelijk voor gemak. Als ontbijt, een inbegrepen diner en de fietshuur geregeld zijn, hoeft je gast weinig meer te doen. Dat is voor veel gasten tegenwoordig het ultieme vakantiegevoel.


2. Je wint er altijd iets bij als een gast in het hotel blijft om er te eten. De drankjes en sommige hapjes zijn immers niet inclusief. Ongemerkt bestelt de gast een paar heerlijke wijntjes bij het eten, of hij gaat voor die extra gang op de menukaart. Dat zijn goede extra verdiensten voor jou!


3. Arrangementen kunnen zowel voor de gast als hotelier een groot voordeel bieden. Vooral de laatste tijd doen de royaal gevulde arrangementen het boven verwachting goed bij Voordeeluitjes! Met een arrangement inclusief diner weet je als hotelier precies waar je aan toe bent voor reserveringen in het restaurant. Bovendien geldt hier no cure no pay*, dus probeer het gerust met een paar leuke arrangementen op de website van Voordeeluitjes.nl!

* No cure no pay: je hoeft niets te betalen zolang er geen reserveringen binnen komen.

 

SmartHOTEL Channel Manager

Wanneer is een arrangement interessant?

Stel dat je graag met meerdere mooie arrangementen op de website van Voordeeluitjes.nl wilt staan. Wanneer is dan een arrangement ‘mooi’ of ‘interessant’ genoeg? Wanneer val je op met je specifieke arrangementen?

1. Zorg zeker voor variatie in de arrangementen. Gasten moeten op de website vinden wat ze zoeken, dus zorg bijvoorbeeld voor verschillende verblijfsduren en laat mensen kiezen tussen arrangementen met of zonder inbegrepen diner. Naast een 2-daags arrangement met 1 overnachting, is juist een 3-, 4- of 5-daags arrangement erg interessant omdat de gasten er ‘een paar dagen tussenuit willen zijn’. Bijkomend voordeel voor de hotelier is, dat gasten meerdere dagen gebruik zullen maken van F&B.


2. De ‘Nederlandse gast’ is een brede doelgroep, dus laat hem kiezen tussen arrangementen met of zonder inbegrepen diner, met of zonder lunchpakket en met of zonder welkomstdrankje etc. De ene gast is tevreden met simpelweg een overnachting incl. ontbijt en de andere wenst een volledig verzorgd all inclusive-arrangement.


3. Geef de arrangementen iets extra’s zoals bijvoorbeeld fietshuur, de entree voor een dierenpark of een leuke rondvaart. Mensen zijn dol op dit soort extraatjes; ze willen immers iets ondernemen. Je kunt zo rustig iets nieuws uitproberen; je bent immers de specialist in bezienswaardigheden in jouw regio. Maak daar gebruik van en laat je gasten de regio ontdekken.

Ook interessant: 5 tips om de hotelgast te verrassen

 

SmartHOTEL Channel Manager

Hoe vermarkt je een arrangement het best?

Via Voordeeluitjes.nl kun je gemakkelijk je arrangementen aanbieden. Alle hoteliers die zijn aangesloten bij Voordeeluitjes.nl, hebben een eigen accountmanager met specialisme in de regio. Deze accountmanagers begeleiden hoteliers in het zo optimaal mogelijk aanbieden van arrangementen, om zoveel mogelijk reserveringen uit het platform te halen. Wat je in ieder geval het best kunt doen:

1. Stel samen met Voordeeluitjes.nl arrangementen op die het hele jaar door te boeken zijn, uiteraard met de mogelijkheid om prijzen tussentijds aan te passen. Door zeer kortstondig een arrangement te plaatsen, geef je het bij voorbaat minder kans van slagen. Bovendien kost het je niets extra’s als het arrangement even niet zo goed verkoopt.


2. Voordeeluitjes.nl heeft regelmatig leuke acties op het programma, waarop je met je arrangementen aan kunt haken. Denk aan de Zomerspecials in de zomermaanden; zo komt je hotel extra onder de aandacht en heb je een zeer grote kans omzet te genereren.


3. Profiteer van de overige online en offline mediakanalen van Voordeeluitjes.nl. Je kunt mooie aanbiedingen op Facebook, in de hotelgids en zelfs op televisie voorbij laten komen.

 

SmartHOTEL Channel Manager

Wat zijn ‘goed scorende’ arrangementen?

Tot slot willen we je een paar voorbeelden geven van succesvolle arrangementen, dat wil zeggen arrangementen die het bij Voordeeluitjes.nl meestal erg goed doen. Welke dat zijn?

1. Een diner-arrangement (minstens één keer een diner tijdens het verblijf) doet het altijd al goed, maar nu - in coronatijd - nog beter. Gasten weten immers zeker dat ze aan kunnen schuiven in het hotel en hoeven niet tijdens hun vakantie op zoek naar een restaurant waar nog plaats is.


2. Arrangementen met een langere duur zijn in de zomer altijd favoriet. Denk aan 4- en 5-daagse arrangementen, waarbij leuke extra’s inbegrepen zijn. Bij leuke extra’s kun je denken aan een welkomstdrankje, bittergarnituur, flesje wijn op de kamer of bedenk iets wat voor jou interessant is om toe te voegen.


3. All inclusive-arrangementen zijn ook voor verblijf in Nederland erg populair.

 

Heb je over het bovenstaande nog vragen? Dan kun je te allen tijde terecht bij Voordeeluitjes.nl via binnendienst@voordeeluitjes.nl.

 

Meer over boekingssites:

 

SmartHOTEL Channel Manager

 

Over SmartHOTEL

SmartHOTEL helpt hoteliers wereldwijd om hun weg te vinden in de spannende en de soms verwarrende wereld van online distributie. Vanuit ons kantoor in Nederland en het Verenigd Koninkrijk bedient ons team meer dan 1500 hotels met de Smart Channel Manager en op maat gemaakte integraties. Als Hospitality experts weten we precies wat onze klanten nodig hebben en welke uitdagingen hoteliers van alle soorten en maten elke dag te wachten staan. Meer weten over ons of onze services? Je kunt contact met ons opnemen via sales@smarthotel.nl of bellen naar +31 (0)182 75 11 18.

 

By SmartHOTEL | July 13, 2020

Share This Story, Choose Your Platform!

Search

Recent Posts