6x Een Onvergetelijke Ervaring Voor Je Gasten [ook tijdens COVID-19]

Hoe verras je je hotelgast? We leven in een tijd waarin veel beperkingen gelden, en de opties om op te vallen bij boekers en gasten lijken beperkt. Hoewel we het ermee eens zijn dat de opties misschien meer basic zijn, zien we toch nog genoeg mogelijkheden om nét dat beetje extra te bieden. Heb je behoefte aan wat extra ideeën en tips, dan ben je hier op het goede adres. We hebben onze (digitale) hoofden bij elkaar gestoken en een zestal laagdrempelige en budgetvriendelijke ideeën bedacht voor jouw hotel. Nieuwsgierig? Lees dan snel verder en zorg voor een onvergetelijke ervaring voor je gasten.

 

De begrijpelijke gids voor hoteltechnologie

 

Tip 1: Ontbijt op bed

Verzorg je normaal gesproken het ontbijt in een zaal? Denk er eens over na om ontbijt op bed te serveren voor je gasten. Als je het ons vraagt is ontbijt op bed het ultieme zondagsgevoel. In plaats van dat één iemand zich moet opofferen om het ontbijt klaar te maken, mogen beide gasten nu lekker in bed blijven liggen. Wie wil dat verwenmoment nou niet?

Het ontbijt hoeft verder niet heel ingewikkeld te zijn: een kopje koffie of thee, een verse jus d’orange, een croissant en een broodje met wat beleg en een gekookt ei is al voldoende. In het kader van voedselverspilling kun je ook de dag van tevoren vragen wat de gasten graag voor het ontbijt willen hebben. Zo kun je een ontbijt op maat serveren.

Je kunt er natuurlijk ook een ontbijt-op-bed-arrangement van maken door er een kleine vergoeding voor te vragen. Onze tip is wel dat de prijzen in verhouding moeten blijven. Het heeft immers niet zo veel zin om iets aan te bieden wat niemand afneemt vanwege de prijs.

Lees ook: 5 tips om de hotelgast te verrassen

 

Tip 2: Minibar wordt borrelbar

Als jouw accommodatie een minibar in iedere kamer heeft staan, dan is dit misschien een idee voor jou. Tover de minibar om in een borrelbar, zodat gasten rond een uur of vier ’s middags een alcoholische versnapering met bijpassende borrelsnacks kunnen nuttigen. Het fijne aan de borrelbar, is dat het je extra omzet kan opleveren!

Heb je geen minibar, maar wil je wel een borrel aanbieden? Denk er dan eens over na om een borrelarrangement aan te bieden op je eigen website. Gasten kunnen het pakket dan bijvoorbeeld bij de receptie ophalen en op de kamer borrelen.

Vind je het te veel gedoe om zelf een borrel te regelen? Vraag lokale restaurants of delicatessenzaken om pakketten samen te stellen voor jouw hotel.

 

Tip 3: ‘Natafelen’ in de hotelkamer

Is de fles wijn na het diner nog niet helemaal op of zijn de gasten nog niet toegekomen aan het dessert? Bied de gasten aan om ‘na te tafelen’ in hun eigen kamer. Zo houdt de avond niet plots op voor de gasten, en kunnen ze nog even nagenieten. Het voordeel voor jou is dat je nog steeds een volledig menu kunt verkopen, en gasten hoeven niet op de tijd te letten.

Dit idee gaat helaas niet op voor ieder hotel. Heb je geen eigen restaurant, dan is het een idee om de handen ineen te slaan met restaurants in de buurt. Geef gasten de mogelijkheid om te bestellen bij een restaurant naar wens, maar bied aan de bestellingen zelf op te halen en het benodigde bestek en servies te bezorgen bij de kamer. Zo zijn je gasten toch nog een beetje uit eten!

Lees ook: 3 tips om de communicatie met hotelgasten nog beter te maken

 

Tip 4: Filmavond in conferentiezaal

De (conferentie)zalen staan nu vaak leeg. Zonde! Benut de ruimte door een hotelbioscoop te creëren. Zorg voor een filmprojector, een goede film, een kleedje en popcorn, en de filmavond kan beginnen.

Heb je geen grote ruimte beschikbaar? Ga dan eens na wat de mogelijkheden zijn die je kunt bieden op de hotelkamer. Denk bijvoorbeeld aan het aanbieden van een film via Pathé Thuis of Amazon. Je kunt natuurlijk ook denken aan een Netflix-film, maar bedenk wel dat de meeste mensen tegenwoordig al gebruikmaken van deze service en dit zelf kunnen streamen via het wifinetwerk.

Let op: zorg ervoor dat jouw hotelbioscoop voldoet aan de coronamaatregelen die op dat moment gelden.

 

Tip 5: Wandelen met picknick

Je kunt vast allemaal mooie wandelingen maken in de buurt van jouw accommodatie. Steek er wat tijd in om een wandelroute uit te stippelen voor je gasten, of kies een al bestaande route uit. Je kunt er aanvullend een gevulde picknickmand bij aanbieden.

Om de wandeling iets spannender te maken voor bijvoorbeeld kinderen, kan ook een speurtocht door de omgeving worden gemaakt. Werk samen met bijvoorbeeld winkels en restaurants in de buurt, waar kinderen iets kunnen ophalen.

Tip: bied de wandeling aan in de vorm van een arrangement!

 

Tip 6: Ouderwets bordspellen spelen

Wat is er nou gezelliger dan een middag of avond ouderwets bordspellen spelen? Zorg voor een voorraad van de meest populaire spellen (bijvoorbeeld Rummikub, Mens Erger Je Niet of Jenga), zodat je gasten in de lobby of hun eigen kamer een spel kunnen spelen.

Weinig budget? Breng een bezoek aan de kringloopwinkel in de buurt, gegarandeerd dat ze allerlei spellen voor een kleine prijs hebben liggen.

Lees ook: Origineel zijn? Zo doe je dat!

 

Zoals je ziet zijn er genoeg laagdrempelige opties om de gasten ook in deze gekke tijd wat extra’s te bieden. Bedenk ook dat het allemaal niet heel speciaal of uniek hoeft te zijn, het is voor je gasten al heel fijn om er even tussenuit te zijn in een andere omgeving. Jij kunt ze dat bieden.

Nog een bonustip van ons: boekers zijn in deze tijd op zoek naar arrangementen en boeken vooral last-minute. Houd hier rekening mee wanneer je aan de promotie van de extra services begint.

 

Meer artikelen die je misschien leuk vindt:

 

SmartHOTEL Channel Manager

 

Over SmartHOTEL

SmartHOTEL helpt hoteliers wereldwijd om hun weg te vinden in de spannende en de soms verwarrende wereld van online distributie. Vanuit ons kantoor in Nederland en het Verenigd Koninkrijk bedient ons team meer dan 1500 hotels met de Smart Channel Manager en op maat gemaakte integraties. Als Hospitality experts weten we precies wat onze klanten nodig hebben en welke uitdagingen hoteliers van alle soorten en maten elke dag te wachten staan. Meer weten over ons of onze services? Je kunt contact met ons opnemen via sales@smarthotel.nl of bellen naar +31 (0)182 75 11 18.

 

By Chantal Mieremet | november 16, 2020

Share This Story, Choose Your Platform!

Search

Recent Posts