Hoe weet je naar welke gegevens je moet kijken om te zien of je hotel voldoende successen boekt? In dit artikel behandelen we vier prestatie-indicatoren (metrics) die je kunt gebruiken om winstgevender te worden en impactvolle veranderingen te maken.
Data is machtig interessant en nuttig voor elke ondernemer, als je tenminste weet waar je naar moet kijken en hoe je deze data moet interpreteren. Als je je niet thuis voelt in data en metrics zijn er enkele standaardberekeningen die je meer kunnen vertellen over het succes van jouw hotel. Je wilt er namelijk graag zeker van zijn dat jouw distributiekanalen en marketingactiviteiten zijn vruchten afwerpen. Let op: deze berekeningen gaan alleen uit van de kamerprijs en houden geen rekening met overige inkomsten.
Infographic 4 metrics voor een winstgevender hotel
Over SmartHOTEL
SmartHOTEL helpt hoteliers wereldwijd om hun weg te vinden in de spannende en de soms verwarrende wereld van online distributie. Vanuit ons kantoor in Nederland en het Verenigd Koninkrijk bedient ons team meer dan 1500 hotels met de Smart Channel Manager en op maat gemaakte integraties. Als Hospitality experts weten we precies wat onze klanten nodig hebben en welke uitdagingen hoteliers van alle soorten en maten elke dag te wachten staan. Meer weten over ons of onze services? Je kunt contact met ons opnemen via sales@smarthotel.nl of bellen naar +31 (0)182 75 11 18.