Verbeter je Booking.com resultaten met deze tips

Nu de vaccinatieprogramma’s van start zijn gegaan, wil Booking.com ervoor zorgen dat je voorbereid bent wanneer de boekingen weer toenemen. In dit artikel behandelen we tips van Booking.com die ervoor zorgen dat gesloten hotels zich kunnen voorbereiden op heropening, zodat zij geen potentiële boekingen mislopen.

 

Mogelijkheden voor een betere prestatie van je accommodatie

We hebben een aantal strategische mogelijkheden binnen het Booking.com platform geselecteerd die je kunnen helpen om je prijzen te bepalen, hoger te scoren in de zoekresultaten en zo de interesse te wekken bij de boekers.

 

Genius

Het Genius-programma is een marketingtool die je helpt je zichtbaarheid te vergroten en je in contact brengt met de meest loyale en betrouwbare gasten van Booking.com. Deze gasten reizen meer, blijven langer en geven per nacht meer uit dan de gemiddelde boeker.

Ga naar: Het Booking.com extranet → Opportunity centre → Genius partner programma

Booking.com Genius rate

 

Online betalingen

De mogelijkheid voor gasten om online te betalen kan helpen met het verminderen van de operationele taken wanneer de vraag weer toeneemt. Wanneer gasten online betalen regelt Booking.com de betaling voor je. Dat betekent minder administratieve taken voor jou.

Ga naar: Het Booking.com extranet → Finance overzicht → Betalingen door Booking.com

 

Mobiele tarieven

De binnenlandse vraag naar overnachtingen neemt toe. Van deze binnenlandse boekers is 74% van de reserveringen afkomstig van een mobiele telefoon. Voeg een mobiel tarief toe aan je account om je zichtbaarheid te vergroten bij gasten die zoeken via hun telefoon.

Ga naar: Het Booking.com extranet → Promoties → Voeg een nieuwe promotie toe

Booking.com mobiel tarief

 

Vroegboektarieven

De vroegboekdeal helpt je om de bezettingsgraad vroeg in het seizoen te verhogen. Met deze deal trek je gasten aan die hun reis ruim van tevoren boeken. We raden je aan om deze promotie minimaal 30 dagen voor de check-in beschikbaar te zetten. Volgens Booking.com helpt het zelfs om wereldwijd tot 48% meer potentiële boekers aan te trekken.

Ga naar: Het Booking.com extranet → Rates & Availability → Rate plans

Booking.com vroegboekkorting

 

Flexibele tarieven

In deze onzekere tijden zijn gasten op zoek naar flexibele boekingsopties die hen de mogelijkheid biedt de reisplannen op het laatste moment te wijzigen. Veel reizigers zijn zelfs bereid meer te betalen in ruil voor meer flexibiliteit. Je kunt meer boekingen verwachten door een flexibel tarief toe te voegen met gratis annulering van 0 tot 6 dagen voor aankomst. Volgens Booking.com ontvangen hotels meer boekingen met flexibele tarieven dan met elk ander tariefplan.

Ga naar: Het Booking.com extranet → Rates & Availability → Rate plans

 

Niet-restitueerbare tarieven

Je kunt gasten een niet-restitueerbaar (non-refundable) tarief aanbieden, waarbij gasten een iets lagere prijs betalen in ruil voor het vastleggen van de boeking. Als gasten de boeking annuleren, wijzigen of als ze niet komen opdagen, betalen ze toch de volledige prijs. Op deze manier verlaag je het aantal annuleringen met een gemiddelde van minstens 9%, en verbeter je de inkomsten op lange termijn. Omdat niet-restitueerbare tarieven over het algemeen lager zijn dan flexibele tarieven, zijn ze vaak beter zichtbaar voor reizigers die op zoek zijn naar de beste prijs-kwaliteitverhouding.

Ga naar: Het Booking.com extranet → Rates & Availability → Rate plans

Booking.com flexibel en non refundable

 

Kindertarieven

Wist je dat gezinnen gemiddeld 28% langer blijven en een 26% hoger tarief boeken dan koppels en soloreizigers? Voorkom dat je de vraag van deze doelgroep mist door een kindertarief in te stellen. Het is nu makkelijker dan ooit om je kindertarieven en bezetting in te stellen bij Booking.com, dus start snel met gezinnen naar jouw accommodatie te trekken.

Ga naar: Het Booking.com extranet → Property → Policies → Child policies and rates

BOO_Child

 

Meer informatie over tarieven en kamertypes

Wil je meer weten over verschillende soorten kamertypes? Of wil je weten of je huidige kameraanduiding wel geschikt is voor jouw hotel? Lees verder via onderstaande artikelen:

 

Dit artikel is geschreven naar aanleiding van het Booking.com partnerprogramma.

 

SmartHOTEL downloads

 

Over SmartHOTEL

SmartHOTEL helpt hoteliers wereldwijd om hun weg te vinden in de spannende en de soms verwarrende wereld van online distributie. Vanuit ons kantoor in Nederland en het Verenigd Koninkrijk bedient ons team meer dan 1500 hotels met de Smart Channel Manager en op maat gemaakte integraties. Als Hospitality experts weten we precies wat onze klanten nodig hebben en welke uitdagingen hoteliers van alle soorten en maten elke dag te wachten staan. Meer weten over ons of onze services? Je kunt contact met ons opnemen via sales@smarthotel.nl of bellen naar +31 (0)182 75 11 18.

 

By Chantal Mieremet | March 09, 2021

Share This Story, Choose Your Platform!

Search

Recent Posts