3 tips om het meeste uit het hoogseizoen te halen (voor Booking.com)

Tijdens het hoogseizoen zijn de kamers van je hotel niet aan te slepen. Het is druk, er is een constante aanloop van gasten en negen van de tien keer zijn de kamers volgeboekt. Fijn! Toch denken we dat er nog een aantal manieren zijn om het hoogseizoen nog fijner te laten lopen. Tijdens een webinar van Booking.com hebben we een drietal goede tips gehoord die we graag met je willen delen.

 

Whitepaper hotelsoftware

 

Booking.com heeft een heel duidelijke visie op de hoogseizoenmaanden, er valt namelijk altijd meer uit te halen dan op dit moment gebeurt. De boekingssite biedt een aantal handvatten die tijdens het hoogseizoen de werkdruk vermindert, de gastervaring verbetert en je meer controle geeft over je inkomsten. Nieuwsgierig? Dit zijn de 3 tips en tools die Booking.com je mee wilt geven. Laat deze kansen het werk voor jou doen!

 

1. Verbeter de inhoud van je account

urn lookers into bookers! was één van de eerste zinnen tijdens de webinar. Potentiële gasten boeken sneller wanneer zij relevante, duidelijke en hoge resolutie foto’s zien van je accommodatie. De nietszeggende foto's van fruitmanden en croissants vallen daar niet onder, hoe gezellig dat er ook uitziet. Zorg liever voor een duidelijke foto van de kamer, waarin de gast direct ziet wat hij kan verwachten. Ook de accommodatieomschrijving mag nog een keer onder de loep worden genomen. Reizigers lezen namelijk slechts 18% van de accommodatie omschrijving, dus onze tip: houd de tekst kort en krachtig.

Een extra weetje: accommodaties met een 100% score voor de hotelpagina hebben 18% meer reserveringen! 

 

2. Verbeter de communicatie met je gasten

Booking.com heeft onderzoek gedaan naar het soort communicatie dat de gasten het liefste hebben. Daaruit is gekomen dat het de gast eigenlijk niet uitmaakt of een echt persoon of een computer hun vragen beantwoordt. Gasten verwachten snelle reacties op hun vragen. Door wie of wat het beantwoord wordt doet er verder niet zoveel toe.

Met die gedachte in het achterhoofd heeft Booking.com een boekingsassistent op de markt gebracht die snel en automatisch antwoord kan geven op de meest gestelde vragen van gasten. Voordat de assistent gebruikt kan worden, moeten er wel eerst nog een aantal berichtsjablonen en automatische berichten worden aangemaakt. Een kleine inspanning vanuit jou is dus wel vereist, maar aan het einde van de rit is het een erg handige tool voor de gasten en het bespaart je veel tijd.

je kunt hier meer informatie vinden over deze applicatie.

 

3. Bied speciale deals aan (Genius)

Genius is een beloningsprogramma waarbij de best presterende hotelpartners worden gekoppeld aan hoog gewaardeerde boekers. Accommodaties die deelnemen aan het Genius-programma zijn beter zichtbaar voor de Genius-boekers, wat resulteert in gemiddeld 15% meer boekingen. Conclusie: dit is interessant voor zowel het hoog- als laagseizoen. Als je nog niet deelneemt kan het interessant zijn om hier toch eens wat onderzoek naar te doen.

 

Meer interessante artikelen:

 

SmartHOTEL Channel Manager

 

Over SmartHOTEL

SmartHOTEL helpt hoteliers wereldwijd om hun weg te vinden in de spannende en de soms verwarrende wereld van online distributie. Vanuit ons kantoor in Nederland en het Verenigd Koninkrijk bedient ons team meer dan 1500 hotels met de Smart Channel Manager en op maat gemaakte integraties. Als Hospitality experts weten we precies wat onze klanten nodig hebben en welke uitdagingen hoteliers van alle soorten en maten elke dag te wachten staan. Meer weten over ons of onze services? Je kunt contact met ons opnemen via sales@smarthotel.nl of bellen naar +31 (0)182 75 11 18.

 

By Chantal Mieremet | June 17, 2019

Share This Story, Choose Your Platform!

Search

Recent Posts