Channel Manager functionaliteiten die je (misschien) nog niet kent

Een tijdje geleden is er een enquΓͺte uitgestuurd waarin we je enkele vragen over onder andere de Smart Channel Manager stelden. Naast waardevolle informatie, merkten we ook dat er toch nog misverstanden bestaan over de Channel Manager en de functionaliteiten. In dit artikel lichten we enkele functies toe waarvan je misschien nog niet wist dat ze bestonden. 

 

πŸ‘‰ We worden niet op de hoogte gesteld van annuleringen

Of je nu wel of geen reserveringssysteem hebt gekoppeld aan de Channel Manager, we kunnen het zo instellen dat je een e-mailnotificatie ontvangt wanneer er een reservering binnenkomt, wijzigt of wordt geannuleerd. Zo ben je altijd op de hoogte van de status van de kamerbezetting.

 

πŸ‘‰ We kunnen geen lijsten printen van de reserveringen

Het is uiteraard niet zo geavanceerd als in een reserveringssysteem, maar er kunnen lijsten geprint worden van de reserveringen. Onder het kopje 'Reserveringen' in het Extranet ga je naar het overzicht van je reserveringen. Je kunt vervolgens de keuze maken uit een overzicht van een bepaalde periode op boekdatum, of een overzicht op aankomstdatum. Wanneer de selectie is gemaakt, kun je op het groene Excel-icoon in de balk bovenin klikken. Vervolgens wordt er een Excel-document gemaakt van de selectie, welke je kunt printen.

 

πŸ‘‰ SmartHOTEL heeft geen eigen boekingsmodule (voor kleine hotels)

We hebben een lange tijd een boekingsmodule gehad, maar de basis van de SmartOBE was niet meer toekomstbestendig. Daarom hebben we besloten om samen met Paxxio een nieuwe boekingsmodule te bouwen. Het is een modern programma dat ook geschikt is voor de kleinere ondernemer. Je kunt hier meer informatie vinden over de nieuwe 'Smart Boekingsmodule'.

 

Twijfel je of een bepaalde functionaliteit bestaat in de SmartHOTEL Channel Manager? Of wil je de set-up veranderen, maar weet je niet of het op die manier wel kan? Dan raden we je altijd aan om contact op te nemen met het consultancy-team. We willen namelijk dat je het systeem volledig kunt benutten!

 

Over SmartHOTEL
SmartHOTEL helpt hoteliers wereldwijd om hun weg te vinden in de spannende en de soms verwarrende wereld van online distributie. Vanuit ons kantoor in Nederland bedient ons team meer dan 1500 hotels met de Smart Channel Manager en op maat gemaakte integraties. Als Hospitality experts weten we precies wat onze klanten nodig hebben en welke uitdagingen hoteliers van alle soorten en maten elke dag te wachten staan. Meer weten over ons of onze services? Je kunt contact met ons opnemen via sales@smarthotel.nl of bellen naar +31 (0)182 75 11 18.

By Chantal Mieremet | November 19, 2019

Share This Story, Choose Your Platform!

Search

Recent Posts