Blijf Smart handelen met het oog op de toekomst!

SmartHOTEL COVID-19 virusupdate

De huidige situatie rondom het coronavirus vraagt veel van iedereen. Niet alleen als professional binnen een branche die volledig afhankelijk is van toerisme en horeca, maar ook als individu, familielid en vriend. Het vraagt ons ieder om constant met voorzorg en ernst met elkaar en met deze situatie om te gaan, maar tegelijkertijd ook rationeel en kalm te blijven en na te denken over de toekomst.  

Uiteraard zien we ook bij SmartHOTEL een pijnlijke trend gebeuren als het gaat om het aantal boekingen versus annuleringen. Als sleutelsysteem voor het verzenden van reserveringsinformatie en het beheer van prijzen, vinden we het dan ook belangrijk om te zeggen dat wij hier samen met jou instaan. We willen al onze hotelier-klanten niet alleen een hart onder de riem steken, maar ook actief meedenken en een helpende hand bieden waar nodig.  

Advies om de impact op hotel revenue te minimaliseren 

Misschien heb je al enkele van de onderstaande tips voorbij zien komen (misschien ook niet), maar we zetten ze graag nog op een rij. Heb je twijfels of vragen die we niet hebben genoemd? Neem contact op met ons Support & Consultancy-team! We zullen niet doen alsof we alle antwoorden hebben, dat heeft helaas nog niemand. Toch kan het helpen en prettig zijn om even een babbel te maken of met ons te sparren.   

Communiceer maatregelen naar potentiële boekers

Je huidige gasten zijn natuurlijk al op de hoogte van de extra maatregelen die je neemt qua hygiëne, faciliteiten of gewenst sociaal gedrag. Vergeet niet dit óók te communiceren naar je potentiële gasten. Vooral in deze periode willen boekers weten welke maatregelen jouw hotel neemt om hun veiligheid te garanderen. Zet het prominent op je website en de boekingskanalen (indien mogelijk) en in je e-mails. Het zou zonde zijn om nieuwe boekingen mis te lopen door een gebrek aan informatie. 

Verlaag niet drastisch je kamerprijzen

Wellicht ben je geneigd om de hotelkamerprijzen drastisch te verlagen, omdat je minder faciliteiten dan normaal kunt aanbieden. Doe dit alsjeblieft niet, of in ieder geval zo min mogelijk. Dit levert op lange termijn veel onnodige schade. In plaats van het verlagen van je prijzen, kun je nadenken over complementaire bijproducten en services. Denk bijvoorbeeld aan een gratis fles wijn of een picknickmand voor onderweg. 

Wees kritisch op je online distributiemix.

Met ‘kritisch kijken naar je distributiekanalen’ bedoelen we niet dat je alles moet ontkoppelen waar minder reserveringen op binnen komen. Maar als je nog niet actief bezig bent geweest met het herzien van je connecties afgelopen periode, is nu het moment om dat wel te doen. In dit blog vind je meer tips voor het herzien van je distributiekanalen.

 

Focus op de lokale markt

Met zoveel reisbeperkingen blijven mensen lokaal, dus richt je op je binnenlandse markt en open je deuren voor de buren. Praat met de accountmanagers van Nederlandse boekingssites voor advies, maar blijf wel kritisch in deze gesprekken. Ook zij voelen de dip en zijn misschien geneigd om advies te geven die zich alleen focust op de kortetermijnomzet. 

 

Blijf geconcentreerd op de lange termijn

Ga door met revenue management en focus op de langetermijndoelen. Het ziet er nu misschien niet zo uit, maar de doorlooptijd neemt toe en gasten reserveren nog steeds voor later in het jaar! Als je nog niet actief bezig bent met revenue management of marketing, is dit wellicht het uitgelezen moment om je daar meer in te verdiepen. Op de blog-omgeving van SmartHOTEL kun je veel artikelen vinden die meer tips en uitleg geven over revenue management, metasearch advertising, online distributie en nog veel meer. 

 

Praat met ons! 

Er zijn meerdere maatregelen gesteld door onze overheid en wij houden ons daar volledig aan. Zo werkt ook het SmartHOTEL-team thuis. We hebben alles ingericht om ervoor te zorgen dat support- en consultancyservices net zo toegankelijk zijn als normaal. Ook worden openstaande cases, zoals gebruikelijk, snel opgepakt door ons development-team. 

We houden iets meer tijd over, doordat er minder vragen binnen komen. Daarom zal ons supportteam de komende periode actief uitreiken naar hoteliers om (bijvoorbeeld) de huidige set-up door te lopen en te praten over de langetermijnstrategieën. Als je hier dringend behoefte aan hebt, wacht dan niet op ons telefoontje. Neem direct contact met ons op! 


By Marijke Remmelzwaan | March 20, 2020

Share This Story, Choose Your Platform!

Search

Recent Posts