5 tips voor meer directe boekingen op de hotelwebsite

Denk je wel eens; 'misschien moet onze website een keer vernieuwd worden'? Dan heb ik een zeer interessant feitje voor je! Meer dan 50% van de vrijetijds- en zakenreizigers bezoeken de website van het hotel nadat ze deze op een boekingssite hebben ontdekt. Het is daarom helemaal geen gekke gedachte om de website weer eens onder handen te nemen. Hotels die een moderne en gebruiksvriendelijke website hebben, converteren namelijk veel meer boekingen. Als zelfstandige hoteleigenaar heb je alle vrijheid om jezelf te onderscheiden, waarom zou je dat niet laten zien op de belangrijkste marketing tool?

 

Whitepaper hoteltechnologie

 

1. Gebruikerservaring en ontwerp

Als je een gebruiksonvriendelijke of verouderde website hebt, denken potentiële boekers dat dit de kwaliteit van het hotel weerspiegelt. Verlies geen potentiële gasten met een trage website, complexe navigatie of een slecht geïntegreerd boekingssysteem. Zodra de gast heeft besloten om het hotel te boeken, moet dit zo snel en gemakkelijk mogelijk gaan. Misschien heb je niet de kennis (of tijd) in huis om een moderne website te maken. Gelukkig zijn er veel eenvoudige, goedkope manieren om een professionele website te onderhouden. Voorbeelden hiervan zijn drag-and-drop platforms zoals Squarespace of een CMS zoals WordPress

Wij zijn een groot fan van het WordPress thema Avada. Avada biedt veel sjablonen die zijn ontworpen voor hotels en ze hebben geweldige ondersteuning. Je kunt de meeste functionaliteiten veranderen met slechts een paar drag-and-drop acties. Er zijn veel IT- of ontwerpstudenten die hulp bieden bij het opzetten van zo'n website. Een kleine investering, met een grote opbrengst!

 

2. Online boekingsmodule

Een website van een hotel is niet compleet zonder een goede boekingsmodule (OBE). Sommige hoteliers denken dat een OBE op de eigen website niet meer oplevert dan de boekingskanalen waarop zij zijn aangesloten, maar niets is minder waar. Over directe reserveringen betaal je namelijk geen commissie en kun je de gasten veel meer waarde bieden. Er zijn veel Nederlandse hotelsoftware-aanbieders die een mooie en snelle OBE voor jouw website kunnen leveren tegen een eerlijke prijs.

 

3. Incentives 

Het moet voor de bezoeker duidelijk zijn wat de toegevoegde waarde is van het boeken op jouw website. Sommige boekingssites kunnen het moeilijk maken om te differentiëren op prijs, maar er zijn veel andere manieren om direct boeken aantrekkelijker te maken. Zo kun je gebruik maken van de incentives die waarde toevoegen voor de gast, die je niet veel hoeven te kosten. Denk bijvoorbeeld aan het aanbieden van gratis ontbijt, kamerupgrades, latere check-outs... wees creatief!

Lees ook: Hotelarrangementen: waarom zijn ze belangrijk?

 

4. Professionele foto's 

Kwantiteit is niet altijd goed als het aankomt op foto's. Twee kwaliteitsfoto's van één hotelkamer die in het juiste licht, de juiste hoek en de juiste resolutie zijn genomen, geven een veel betere indruk dan tien slechte kwaliteitsfoto's die elk object in de kamer laten zien. Laat de foto's op je hotelwebsite spreken voor de persoonlijkheid en de ervaring van je gasten. Niet alleen door het tonen van het interieur en exterieur van het pand, maar ook door het tonen van foto's die laten zien dat de gasten ervan genieten!

 

5. Schrik niet terug voor beoordelingen

Moderne reizigers zijn op zoek naar echte en eerlijke ervaringen. Niets is meer echt en eerlijk dan het publiekelijk delen van je reviews. Het is ook een geweldige manier om na het verblijf met de gasten in contact te komen. Als je een beetje aarzelt welke delen van de beoordelingen je wilt laten zien, biedt TripAdvisor verschillende gratis widgets aan. Van de hoogste beoordelingen tot de vijf meest recente onbevooroordeelde opmerkingen. Je hebt het helemaal zelf in de hand! 

 

Wil je meer commissievrije boekingen ontvangen?

Dat kan met onze nieuwe boekingsmodule! Met de Smart Boekingsmodule kunnen je gasten met hetzelfde gemak als bij boekingssites direct bij jou boeken. Naast dat het een professionele indruk geeft, levert het je ook meer directe en commissievrije boekingen op. We laten je graag kosteloos kennis maken met de Smart Boekingsmodule. Maak nu zelf een gratis testreservering en ervaar het boekingsgemak voor jouw gasten.  

SmartHOTEL Channel Manager

 

Over SmartHOTEL

SmartHOTEL helpt hoteliers wereldwijd om hun weg te vinden in de spannende en de soms verwarrende wereld van online distributie. Vanuit ons kantoor in Nederland en het Verenigd Koninkrijk bedient ons team meer dan 1500 hotels met de Smart Channel Manager en op maat gemaakte integraties. Als Hospitality experts weten we precies wat onze klanten nodig hebben en welke uitdagingen hoteliers van alle soorten en maten elke dag te wachten staan. Meer weten over ons of onze services? Je kunt contact met ons opnemen via sales@smarthotel.nl of bellen naar +31 (0)182 75 11 18.

 

By Marijke Remmelzwaan | June 20, 2019

Share This Story, Choose Your Platform!

Search

Recent Posts