De wens van vroegboekers: pas je beschikbaarheid tijdig aan

2 redenen om je hotelkamers (minimaal) één jaar van te voren beschikbaar te stellen

Misschien ben je het wel gewend om ruim een jaar van tevoren je accommodatie beschikbaar te stellen op alle boekingssites. Toch zijn er veel hoteliers die hier niet altijd prioriteit aangeven. Als SmartHOTEL Channel Manager consultant zie ik regelmatig dat accommodaties slechts twee tot zes maanden beschikbaarheid hebben doorgegeven. We kunnen discussiëren over de reden, maar ik benadruk liever de redenen om wél minimaal één jaar in de toekomst beschikbaar te zijn!

 

1. Hoger in de ranglijst bij boekingssites

De meeste boekingssites hanteren een speciaal puntensysteem waarbij je hoger (of lager) op de lijst komt naarmate je bepaalde aanpassingen doet. Het aantal dagen dat je kamers beschikbaar stelt voor de boekingssites is één van deze goed beloonde aanpassingen. Voornamelijk Expedia en Booking.com wegen hier zwaar aan. Wanneer je meer dagen beschikbaar bent, kom je hoger op de ranglijst en ben je dus beter zichtbaar voor gasten. Hoteliers met lage scores zijn minder zichtbaar en zullen daardoor ook minder boekingen ontvangen.

Lees ook: Zo verbeter je de Online Distributie Strategie van je hotel

 

2. Verwelkom vroegboekers

Elke hotelier zou blij moeten zijn met vroegboekers. Ik raad je ten zeerste aan om deze groep gasten heel warm te verwelkomen. Waarom? Door je kamers ruim een jaar van tevoren open te zetten, kunnen vroegboekers alvast een plekje bemachtigen in jouw accommodatie. Dat verzekert je alvast van extra inkomsten én verkochte kamers. Daarnaast wil je natuurlijk die leuke gast van afgelopen zomer niet zijn of haar plekje voor volgend jaar ontnemen. Stel dat deze gast dolgraag weer wilt vertoeven op uw locatie, maar niet bij jou kunt boeken? Dat is wat ik noem een gemiste kans, ontzettend zonde!

Ook interessant: 5 tips om de hotelgast te verrassen


Heb je je kamers nog niet minimaal één jaar in de toekomst open gezet? Dan hoop ik dat je met bovenstaande punten overtuigd bent van de urgentie ervan. Als je nog op zoek bent naar andere tips voor het verhogen van je reserveringen (en omzet), dan raad ik je aan om dit artikel ook te lezen!

 

SmartHOTEL Channel Manager

 

Over SmartHOTEL
SmartHOTEL helpt hoteliers wereldwijd om hun weg te vinden in de spannende en de soms verwarrende wereld van online distributie. Vanuit ons kantoor in Nederland bedient ons team meer dan 1500 hotels met de Smart Channel Manager en op maat gemaakte integraties. Als Hospitality experts weten we precies wat onze klanten nodig hebben en welke uitdagingen hoteliers van alle soorten en maten elke dag te wachten staan. Meer weten over ons of onze services? Je kunt contact met ons opnemen via sales@smarthotel.nl of bellen naar +31 (0)182 75 11 18.

 

By Chantal Mieremet | June 18, 2019

Share This Story, Choose Your Platform!

Search

Recent Posts